All for Joomla All for Webmasters

وبلاگ آموزشی

ویژه دانش آموزان مدارس | لذت یادگیری زبان انگلیسی به شیرینی شکلات

کنترل نگرانی و آشفتگی شب امتحان | خودتون رو مدیریت کنید، خوب امتحان بدهید

در پايان فصل تحصيلي هستيم و باز زمان امتحانات آخر ترم فرا مي رسد. بيشتر دانش آموزان در آشفتگي و نگراني به سر مي برند و از شروع امتحانات دلهره دارند. ضمن آرزوي موفقيت شما دانش آموزان عزيز در امتحانات پايان سال و ديگر امتحانات زندگي، توصيه هايي براي اين ايام مهم دارد که اميدواريم بوسيله آنها استرس و نگراني را بتوانيد از خود دور کنيد :

1- توجه داشته باشيد توکل به خدا،آرامش، اعتماد به نفس و پشتکار و برنامه ريزي مهمترين عوامل موفقيت در امتحان است.

2- سعي کنيد هرگونه برداشت منفي از امتحانات و ناراحتي و نفرت از امتحان دادن را از خود دور کنيد. زيرا امتحان جزء لاينفک زندگي ماست.

3- بهترين روش يادگيري را که قبلاً تجربه کرده ايد و براي شما مؤثر بوده است را انتخاب و آن را تمرين کنيد تا به نتيجه مطلوب برسيد.

4- وقت خود را با افرادي بگذرانيد که از آرامش خوبي برخوردارند وبه شما روحيه يا به قولي انرژي مثبت مي دهند.

5- روز هاي قبل از امتحان هر چيز را که باعث حواس پرتي مي شود کاملا کنار بگذاريد زيرا توجه به ساير چيزها باعث از بين رفتن تمرکز شما مي شود و کاهش تمرکز روي درس خود به خود اضطراب به وجود مي آورد.

6- در اتاقي که مطالعه مي کنيد عوامل مزاحم از جمله تلفن ثابت و همراه، تلويزيون و... را از خود دور نماييد.

7- هرگز با لباس راحتي و در رختخواب مطالعه نکنيد زيرا مغز شما احساس نخواهد کرد که در کارتان جدي هستيد.

8- هنگام مطالعه خود را به جاي معلم قرار دهيد و سوالات امتحاني را طرح نماييد و سوالاتي را که قبلا معلم از شما امتحان گرفته يا در اختيارتان قرار داده است مجددا مرور کنيد.

9- اشکالات درسي خود را يادداشت کنيد و در روزهاي باقيمانده تا امتحانات و در فواصل امتحانات از دوستان و همکلاسي ها و اعضاي خانواده و در صورت دسترسي از معلم بپرسيد.

10- پس از تلاش خود در درس خواندن و فهميدن مطالب خود را تمجيد و تشويق کنيد.

11- مطابق معمول هر شب استراحت کنيد تا روز بعد با شادابي و نشاط بيشتري در جلسه امتحان حضور يابيد.

12- حتما صبحانه مناسب و يا ناهار مختصر صرف کنيد.بدون تغذيه مناسب مغز شما براي انجام فعاليتهاي لازم دچار مشکل خواهد شد.

13- با اطمينان خاطر و آرامش کامل در امتحان شرکت کنيد. مثبت انديشي کنيد. همواره اين جملات را در ذهن خود تکرار کنيد: " من براي امتحان کاملا آماده ام و به خوبي از عهده آن برمي آيم "

14- قبل از امتحان با دوستانتان راجع به اضطراب و دل شوره و امتحان صحبت نکنيد. بهتر است بدانيد که نگراني هم چون يک بيماري مسري قابل سرايت به ديگران است.

15- توجه داشته باشيد نگاه کردن به ديگر دانش آموزان و نحوه عملکرد آنان مي تواند موجب اضطراب زيادي در حين امتحان شود. مانند ديدن دانش آموزي که تند تند مي نويسند يا... .. بنابراين تمام توجه خود را بر روي ورقه امتحاني تان متمرکز نماييد تا آرامش بيشتري داشته باشيد.

16- براي پاسخ گويي به سؤالات از يک برنامه منظم پيروي کنيد:
ابتدا به سؤالات ساده تر پاسخ دهيد. بعد به آن ها که نمره بيش تري دارند. سپس سوالاتي که مشکل تر هستند و نهايتاٌ سوالاتي که جواب دادن به آن ها وقت بيش تري مي گيرد و سوالاتي که نمره کم تري دارند.اگر پاسخ سوالي را نمي دانيد، هرگز روي سوال ترمز نكنيد كه موجب هدر رفتن وقت مي شود اما بدانيد که هميشه يک پاسخ ضعيف و ناقص بهتر از هيچ است.

17- سعي کنيد عجله اي براي تحويل دادن ورق نداشته باشيد و تا انجا که مي توانيد درباره سوالات فکر نماييد.


در امتحان ها هر نمره ای بگیرید ، ارزش و اهميت شما بيش از آن نمره اي است که بر روي يک برگ کاغذ مي گيريد.

درباره ما

کلینیک آنلاین تخصصی زبان انگلیسی همراد

  • dummy09333046902

  • dummy30007006543210

  • dummy دانلود اپلیکیشن همراد

خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید و در خبرنامه ما عضو شوید

Search